החלפת מפרק הירך אחוזי נכות

מפרק הירך הינו אחד המפרקים החשובים בגוף. תפקידו ליצור חיבור בין האגן לירכיים, ברכיים וכף הרגל. מפרק הירך מהווה צומת חיבור בין מספר עצמות שאחראיות על התנועה התקינה ובשל כך מגיעה החשיבות הגדולה שלו ביכולות המוטוריות התקינות. פגיעה במפרק הירך עלולה לגרום לקשיי תנועה משמעותיים עד כדי נכות ממשית.  

מתי ישנו צורך בהחלפת מפרק הירך?

החלפת מפרק הירך נצרכת כאשר הסחוס במפרק הירך נשחק. הסחוס מהווה רקמת חיבור בין העצמות המרכיבות את האגן ותפקידו הוא למנוע את החיכוך בין העצמות. כאשר העצמות מתחככות זו בזו נוצרת תחושת כאב קשה מאוד המקשה על הנעת המפרק עד כדי חוסר יכולת מוחלט להניע אותו. הסיבות לבעיות במפרק הירך הינן או בשל בלאי של הסחוס בגילאים מבוגרים, או בשל דלקת ניוונית, או בשל פעילות ספורטיבית מאומצת, או בשל משקל עודף היוצר עומס כבד על המפרקים וגורם לשחיקת הסחוס. הטיפול הראשוני הוצע לשחיקת הסחוס מתבטא במשחות לשיכוך כאבים ובפזיותרפיה, אך כאשר טיפול זה אינו יעיל ישנו צורך בניתוח להחלפת מפרק הירך. ניתוח זה עוזר למניעת הכאבים ומחזיר את יכולת התנועה, אך כאשר מדובר בהחלפה מלאה של מפרקי הירך בשתי הרגליים, פעמים רבות ניתוח להחלפת מפרק הירך מזכה באחוזי נכות בשל כך שיכולת התנועה אינה חוזרת להיות כשהייתה על אף הניתוח.

החלפת מפרק הירך אחוזי נכות – כמה?

לשאלה זו אין תשובה אחת. ניתוח להחלפת מפרק הירך מזכה פעמים רבות באחוזי נכות אך האחוזים שנקבעים משתנים ממקרה למקרה בהתאם לחומרת קשיי ההתניידות שנשארים לאחר הניתוח. ככלל ניתן לומר כי כאשר מדובר בניתוח להחלפת מפרקי הירך בשתי הרגליים ישנה סבירות גבוהה יותר לקבלת אחוזי נכות ובאחוזים גדולים יותר. אך גם כאשר מדובר בהחלפת מפרק ירך ברגל אחת ניתן לקבל אחוזי נכות לא פעם.

החלפת מפרק ברך נכות:

גם החלפת מפרק ברך מזכה באחזוי נכות לא פעם. מפרק הברך כמפרק הירך אחראי אף הוא במידה רבה ליכולת ההליכה ואף הוא עלול להיפגע ולהביא למצב שיש צורך בהחלפתו. כאשר ישנה שחיקת סחוס בברך ישנו צורך בניתוח להחלפת מפרק הברך. גם ניתוח להחלפת מפרק הברך כתוצאה משחיקת סחוס בברך מזכה לא פעם בקבלת אחוזי נכות 

חבר אקדמיה האמריקאית כרורגיה ואורטופדיה

מעל ל- 3000
ניתוחים מוצלחים

מומחה בכירורגיה אורטופדית עם וותק של 20 שנה

פניה לייעוץ

לייעוץ ראשוני עם ד"ר קזנסקי










    אנא בחרו את המפרק שכואב לכם?

    אנא בחרו את הקופת חולים שאליה אתם שייכים , במידה והיא לא ברשימה ציינו האם יש לכם ביטוח בריאות פרטי?




    המלצות מטופלים

    להזמנת שיחת ייעוץ

    עם ד"ר קזנסקי







      אנא בחרו את המפרק שכואב לכם?

      אנא בחרו את הקופת חולים שאליה אתם שייכים , במידה והיא לא ברשימה ציינו האם יש לכם ביטוח בריאות פרטי?