החלפת מפרק הירך שיקום

מפרק הירק נחשב לאחד המפרקים הגדולים והחשובים בגוף. מפרק זה מחבר את האגן לעצמות הרגליים ומאפשר בעצם את התנועתיות של הגפיים התחתונות. בנוסף לכך, מפרק זה אחראי על פיזור העומס של נשיאת משקל הגוף על הרגליים. בשל כך שהרגליים נושאות את משקל הגוף, העומס המוטל עליהן הינו משמעותי מאוד.

בעיות במפרק הירך

כאמור, מפרק הירך אחראי במידה רבה על התנועתיות של הגפיים התחתונות, מה שגורם לו להיות בתנועה מתמדת. תנועה זו עלולה להביא לשחיקה של המפרק במהלך הזמן ולהגבלת הגמישות שלו. בעיות נוספות בתפקוד המפרק עלולות להתרחש בשל משקל גבוה שיוצר עומס גבוה על הגפיים התחתונות, פעילות ספורטיבית מאומצת לאורך זמן ששוחקת את המפרקים ודלקות ניווניות במפרקים. בעיות אלו מצריכות טיפול דחוף בשל הקושי בתנועה שנוצר בעקבותן. הטיפול הראשוני המוצע לבעיות מפרק ירך הינו במשככי כאבים, משחות ופיזיותרפיה. כאשר טיפולים אלה אינם פותרים את הבעיה ישנו צורך בהליך ניתוחי להחלפת מפרק הירך. בניתוח מחליפים את הסחוס הפגוע שגורם לחיכוך בין העצמות ולתחושת הכאב הבלתי נסבלת. לאחר הניתוח להחלפת מפרק הירך ישנו צורך לעשות תרגילים אינטנסיביים על מנת להרגיל את הגוף למצב החדש. 

תרגילים להחלפת מפרק הירך שיקום

ניתוח להחלפת מפרק הירך מצריך הליך שיקומי לאחריו. לאחר ביצוע הניתוח מקבל המנותח תרגילים לאחר החלפת מפרק הירך שכוללים תנועתיות מדורגת של המפרק מחדש.

החלפת מפרק ירך פיזיותרפיה

אחד הכלים המשמעותיים בשיקום לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך הינו פיזיותרפיה. חשוב מאוד לתרגל פיזיותרפיה בצורה מערכתית וסדורה לאחר ניתוח להחלפת מפרק ירך על מנת להרגיל את הגוף בצורה מיטבית למצב החדש. ללא פיזיותרפיה עלול הניתוח להיכשל ולא לבצע את מטרתו. כאמור, אנשים רבים הנצרכים לניתוח להחלפת מפרק ירך מגיעים למצב זה בשל שחיקת סחוס מפעילות גופנית מאומצת. אנשים אלה מעוניינם לשוב ולעשות פעילות גופנית לאחר הניתוח וללא פיזיותרפיה מתאימה, תיווצר פגיעה קבועה ומשמעותית במפרק הירך שתימשך גם לאחר הניתוח. יש לזכור כי החלפת מפרק ירך מחייבת שיקום לאחריה ולא ניתן להסתפק בניתוח עצמו בלבד על מנת לפתור את הבעיה. כמו כן, גם בעת החלפת מפרק ברך, השיקום הינו הליך חובה בכדי למגר את הבעיה 

חבר אקדמיה האמריקאית כרורגיה ואורטופדיה

מעל ל- 3000
ניתוחים מוצלחים

מומחה בכירורגיה אורטופדית עם וותק של 20 שנה

פניה לייעוץ

לייעוץ ראשוני עם ד"ר קזנסקי










    אנא בחרו את המפרק שכואב לכם?

    אנא בחרו את הקופת חולים שאליה אתם שייכים , במידה והיא לא ברשימה ציינו האם יש לכם ביטוח בריאות פרטי?




    המלצות מטופלים

    להזמנת שיחת ייעוץ

    עם ד"ר קזנסקי







      אנא בחרו את המפרק שכואב לכם?

      אנא בחרו את הקופת חולים שאליה אתם שייכים , במידה והיא לא ברשימה ציינו האם יש לכם ביטוח בריאות פרטי?