כירורג מפרקים

מה תפקידו של כירורג מפרקים

ניתוח להחלפת מפרק ברך כדאי לעשות רק אצל כירורג מפרקים מומחה. הניתוח נדרש כאשר יש רמת הרס גבוה של הסחוס. הסחוס החסר גורם להיחשפות של העצם וכתוצאה מכך יש חיכוך מכאיב בין חלקי הברך. ניתוח להחלפת מפרק ברך על ידי כירורג מפרקים בדרך כלל מגיע, בעקבות דלקת מפרקים ניוונית. עם זאת הסחוס יכול להיהרס גם כתוצאה מחבלות ומחלות מטבוליות. הכאבים המלווים להרס הסחוס וחיכוך המפרקים יכולים להגביל את האדם ברבים מפעילויותיו היום יומיות כמו עלייה וירידה במדרגות, הליכה מקלחות ועוד.

על סטרואידים ותרופות

הטיפולים הנפוצים להרס הסחוס טרם ניתוח להחלפת ברך מיועדים רק לטפל בתסמינים של הכאב וההקלה על התנועה. בדרך כלל הניתוח מתבצע רק לאחר שמוצו כל הטיפולים האחרים על ידי מומחה כירורגיה מפרקים כמו, זריקות סטרואידים ושימוש בתרופות נוגדות כאב ודלקת. מטרת ההליך בידי כירורג מפרק ירך היא להפחית את רמת הכאבים ולשפר את רמת התנועה של המטופל.

חצי גוף או גוף מלא

בעת ניתוח להחלפת מפרקי ברך יש להרדים את המטופל בהרדמה אזורית של חצי גוף או בהרדמה כללית ומלאה. כדאי לדון עם כירורג מפרקים עוד לפני הניתוח לגבי איזו שיטה אתם מעדיפים ואם היא מתאימה ואפשרית לאור מצבכם הספציפי. לאחר ההסבר כירורג אורטופד והצוות הרפואי יכינו את המטופל, ירדימו אותו ויבצעו את הניתוח. הניתוח כולו אורך כשעתיים וחצי. לאחר הניתוח המטופל עובר לחדר התאוששות להשגחה של כשעתיים.

חזרה לבסיס

לאחר ניתוח החלפת מפרק ברך והוצאת הנקזים על ידי כירורג אורטופד, ניתן להתחיל את תהליך הפיזיותרפיה ותרגול של המיומנויות הבסיסיות מחדש. עד להגעה לתפקוד עצמאי יש דרך ארוכה של למידה מחדש של תבנית ההליכה ולאחר מכן להגדיל את טווח ההליכה בקצב של כל מטופל ספציפי.

ייעוץ רפואי עם כירורג מפרקים

אם אתם סובלים מהרס הסחוס או כאבים בברכיים כדאי לכם להתייעץ עם ד”ר איגור קזנסקי. מומחה כירורגיה מפרקים ובעל ניסיון רב בניתוחים בתור כירורג מפרק ירך. ד”ר איגור קזנסקי, כירורג מפרקים עובד כיום בבית החולים וולפסון ובבית חולים אסותא ומקבל מטופלים במרפאה פרטית בבת ים. ניתן להגיע אליו דרך כיסוי ביטוחי של קופות החולים לאומית ומכבי וחברות הביטוח כלל, הפניקס, מנורה, ואיילון.