שחיקה של סחוס

מה חשוב להבין לגבי שחיקה של סחוס

שחיקה של סחוס בירך מאפיינת בעיקר מבוגרים, מעל גיל שישים והיא באה לידי ביטוי בכאבים ההולכים ומחמירים, עם הזמן ובהגבלות ביכולת לנוע בהליכה. תאי הסחוס אינם מתחדשים באופן טבעי ולכן במקרים, של שחיקה של סחוס קשה לפתור את המשך השחיקה והתדרדרות של התנועה ללא הליך ניתוחי.  התפקיד הפיזיולוגי של מפרק הירך, הוא לחבר בין הגפה התחתונה לאגן ולאפשר לרגלים לנוע כראוי. מפרק הירך למעשה מתווך בין קבוצות השרירים שבאגן, לגפה התחתונה ועליו לעמוד בעומס בעת עמידה או בתנועה.

כאבים הולכים ומחמירים

הסחוס במפרק הירך עשוי מרקמה גמישה, שלמעשה מרפדת את המפרק. הסחוס משמש כחומר סיכוך ובולם זעזועים, המגנים על המפרק, מפני ההתחככות של עצם בעצם. לכן כמדובר על שחיקת סחוס כאבים עזים נלווים לכל תנועה וחשוב לטפל בבעיה, במהירות ככל שניתן. הגורם הנפוץ של שחיקת סחוס מפרק הירך היא דלקת מפרקים ניוונית. הסיבות להתפתחות הדלקת אצל אנשים ספציפיים עדיין אינו ברור דיו, כאשר ככל הנראה, ישנם גם גורמים תורשתיים, המעורבים בנטייה להתפתחות הבעיה. עם החמרה של שחיקת סחוס כאבים מתגברים והחולה מתקשה להניע את המפרק יותר ויותר. שחיקה של סחוס מובילה לתנועה איטית וליכולות לנוע לטווחים קצרים, ככל שהמצב מחמיר. הכאב במקרים רבים, יכול להיות גם ללא כל תנועה ולהקשות על היכולות לנהל סדר יום נורמטיבי.

הגישה הקדמית

כפי שמסביר ד”ר איגור קזנסקי, לאחר קבלת הדיווח על הכאבים ובחינת יכולת התנועה של המטופל, האבחון הסופי עבור שחיקת סחוס מפרק הירך נעשה באמצעות צילום רנטגן. בצילום הרופא יכול לראות, את מידת ההצרה של המרווח המפרקי, כמו גם את רמת ההיווצרות של עצם מסביב למפרק. לאחר זיהוי חומרת מצב הסחוס, יש לתכנן את הטיפול הנכון, כאשר בדרך כלל, מתחילים טיפול פיזיותרפי לצד נוגדי דלקות ומשככי כאבים ובהמשך ניתוח. 

ייעוץ של מומחה לגבי שחיקה של סחוס

הניתוח יכול להיות החלפה חלקית או מלאה של מפרק הירך. הגישה הניתוחית המועדפת כיום, כאשר זו מתאימה למצבו של המטופל, מכונה הגישה הקדמית. בהליך חדשני זה, המנתח לא מנתק את השרירים שמסביב למפרק. השיטה נחשבת לפחות טראומטית עבור הגוף, הכאבים הנלווים לניתוח פחותים ותקופת ההחלמה מהירה יחסית. אם אתם סובלים מכאבים כתוצאה של שחיקה של סחוס, המנתח שתרצו לצדכם הוא ד”ר איגור קזנסקי. 

חבר אקדמיה האמריקאית כרורגיה ואורטופדיה

מעל ל- 3000
ניתוחים מוצלחים

מומחה בכירורגיה אורטופדית עם וותק של 20 שנה

פניה לייעוץ

לייעוץ ראשוני עם ד"ר קזנסקי










    אנא בחרו את המפרק שכואב לכם?

    אנא בחרו את הקופת חולים שאליה אתם שייכים , במידה והיא לא ברשימה ציינו האם יש לכם ביטוח בריאות פרטי?




    המלצות מטופלים

    להזמנת שיחת ייעוץ

    עם ד"ר קזנסקי







      אנא בחרו את המפרק שכואב לכם?

      אנא בחרו את הקופת חולים שאליה אתם שייכים , במידה והיא לא ברשימה ציינו האם יש לכם ביטוח בריאות פרטי?