החלפת מפרק ברך בגיל צעיר

על החלפת מפרק ברך בגיל צעיר

ניתוח החלפת מפרק ברך בגיל צעיר הינו הליך חדש יחסית ורק סביב מפנה המאות, החלו לטפל כך גם בצעירים. הסיבות לכך נבעו מהעמידות הנמוכה יחסית, של המשתלים שנדרש להחליפם שוב לאחר 10-20 שנים. במקרים רבים הניתוח הנוסף, אף לא הצליח כמו קודמו. לכן החלפת מפרק ברך בגיל צעיר, הייתה נדירה והגישה הכללית הייתה להמתין עם הניתוח לפחות לגיל 60. 

ניתוח לקיבוע המרפק

למטופלים שסבלו ממצב של שחיקת סחוס בברך בגיל צעיר הציעו בדרך כלל, ניתוח לקיבוע המפרק. הקיבוע אמנם, לא פתר את הקשיים בתנועתיות ואת בעיות התפקוד, אך הניתוח בדרך כלל הביא, לשיפור משמעותי בדרגת הכאבים של המטופלים בעת התנועה ובכלל. ניתוח הקיבוע אמנם מסיר את העומס על מפרק הברך, אך במקביל הוא העביר את העומס למפרקים האחרים וגרם לשחיקתם. מצב זה הביא להשקעה מאסיבית של מחקר ופיתוח בתחום ולפריצות דרך טכנולוגיות, שהובילו לשינוי בדרכי הטיפול בעת שחיקת סחוס בברך בגיל צעיר באמצעות ניתוחים.

ההתפתחות היסטורית בתחום

מה שמאפשר ניתוחי החלפת מפרק ברך בגיל צעיר הוא הפיתוח של המפרקים המודרניים, תוך שימוש בהנסת חומרים חדשנית, ששינתה קצב השחיקה של המשתלים. הפוליאתילן הקשיח בו נעשה שימוש כיום, בעת החלפת מפרק ברך בגיל צעיר הוא בעל עמידות גבוהה בפני שחיקה. מחקרים על המשתלים החדשים הראו שלמעלה מ-80% מהמשתלים החדשניים, יכולים להחזיק מעמד גם 25 שנים. דבר חשוב נוסף בנוגע ליכולת לבצע החלפת מפרק ברך בגיל צעיר שהשתנה, הוא שבניתוח חוזר במידת הצורך, ניתן לבצע רק החלפה חלקית של החלקים הניידים של המשתל, ללא צורך לבצע החלפה מלאה של המפרק כבעבר.

החלפת מפרק ברך בגיל צעיר עם מנתח מומחה ומנוסה

הצורך להחלפת מפרק הברך בקרב צעירים, יכול לנבוע ממצבים רפואיים שונים, ממחלות שונות ועד חבלות טראומטיות, בין היתר כתוצאה מתאונת דרכים, פציעות ספורט או נפילה מגובה. הבחירה הטיפולית בניתוח, תלויי ברמת הכאבים של המטופל ויכולותיו להתמודד ולתפקד איתם. רמת השחיקה של הסחוס לכשעצה, לא בהכרח תחייב הליך ניתוחי להחלפת המפרק, אלא יש לבחון, את אופן ההתמודדות של כל מטופל ביומיום. במידה ואתם זקוקים למידע נוסף או ייעוץ של מומחה לתחום, כדאי שתכירו את ד”ר איגור קזנסקי, שבאתר המרפאה שלו, אתם קוראים כעת מאמר זה. דוקטור קזנסקי הינו רופא אורתופד בכיר, המומחה בהחלפת פרקי ירך וברך, בבית החולים וולפסון ובבית החולים הפרטי אסותא.

חבר אקדמיה האמריקאית כרורגיה ואורטופדיה

מעל ל- 3000
ניתוחים מוצלחים

מומחה בכירורגיה אורטופדית עם וותק של 20 שנה

פניה לייעוץ

לייעוץ ראשוני עם ד"ר קזנסקי










    אנא בחרו את המפרק שכואב לכם?

    אנא בחרו את הקופת חולים שאליה אתם שייכים , במידה והיא לא ברשימה ציינו האם יש לכם ביטוח בריאות פרטי?




    המלצות מטופלים

    להזמנת שיחת ייעוץ

    עם ד"ר קזנסקי







      אנא בחרו את המפרק שכואב לכם?

      אנא בחרו את הקופת חולים שאליה אתם שייכים , במידה והיא לא ברשימה ציינו האם יש לכם ביטוח בריאות פרטי?