שחיקת סחוס בברך גורמים

שחיקת סחוס נחשבת לבעיה רפואית שאינה מסכנת את החיים, אך פוגעת באיכותם בצורה קשה מאוד. הסחוסים מהווים את כריות ההגנה של העצמות וכאשר הם נשחקים, הרי זה משול לשינה על כרית שאיבדה את נפחה. כל תזוזה על המזרון גורמת לתחושת חוסר נוחות וכאב שפוגעת באיכות השינה, וכך גם בשחיקת סחוס, כל פגיעה בו גורמת לתחושת כאב קשה. 

שחיקת סחוס אבחנה

כיצד מאבחנים שחיקת סחוס? על מנת לענות על שאלה זו יש להסביר את מיקומם ותפקידם של הסחוסים. הסחוסים הינם רקמות חיבור גמישות העשויות מסיבי קולוגן הנמצאים בצמתים שמחברים בין העצמות. הסחוסים ממוקמים בעיקר בגפיים – הן הגפיים העליונות בכתפיים, במרפקים ובאצבעות הידיים, והן בגפיים התחתונות – מפרקי הירך והברך ואצבעות הרגליים. תפקידם של הסחוסים הינו לרכך את החיכוך בין העצמות בזמן שהן מבצעות תנועה. התנועה בין העצמות יוצרת חיכוך שגורם לתחושת כאב קשה ללא תיווך של הסחוסים וזו בעצם הבעיה שנוצרת בזמן שהסחוסים נשחקים.

גורמים לשחיקת סחוסים

ישנם מספר גורמים לשחיקת סחוסים בגפיים התחתונות: 

=      שחיקת סחוס הליכה – פעילות גופנית מאומצת המתבטאת בהליכה מרובה מפעילה לחץ מתמיד על הסחוסים ומביאה לשחיקתם. 

=      שחיקת סחוס ריצה – פעילות גופנית מאומצת המתבטאת בריצה מפעילה לחץ מתמיד על הסחוסים ומביאה לשחיקתם. 

=      שחיקת סחוס פעילות ספורטיבית – פעילות ספורטיבית המתבטאת בתרגילי התעמלות מרובים, מפעילה לחץ מתמיד על הסחוסים ומביאה לשחיקתם.

שחיקת סחוס סימפטומים

בין כשמדובר בשחיקת סחוס מהליכה, בין כשמדובר בשחיקת סחוס מריצה ובין שמדובר בשחיקת סחוס מפעילות ספורטיבית או כל סיבה אחרת – התוצאה ניכרת בסימפטומים המורגשים. סימפטומים של שחיקת סחוס מתבטאים בתחושת כאב קשה שיכולה להגיע עד כדי תחושת שיתוק גפיים במקרים חמורים. תחושות אלה מתרחשות בשל חיכוך בין העצמות ללא גורם שירכך את החיכוך. חיכוך זה יוצר תחושת כאב קשה שמגבילה את התנועה עד כדי חוסר יכולת מוחלט להפעיל את המפרקים. 

שחיקת סחוס בברך אבחנה

מלבד שחיקת סחוס במפרק הירך, עלול להתרחש מצב של שחיקת סחוס בברך. שחיקת סחוס בברך מאובחנת על ידי בדיקת רופא שמזהה קושי בתנועת הברכיים, בתחושת כאב בכל תזוזה שלהם ובנראות בעייתית של מפרקי הברך. גם במקרה כזה יכול הרופא להמליץ על ניתוח להחלפת מפרק הברך בעת הצורך.

חבר אקדמיה האמריקאית כרורגיה ואורטופדיה

מעל ל- 3000
ניתוחים מוצלחים

מומחה בכירורגיה אורטופדית עם וותק של 20 שנה

פניה לייעוץ

לייעוץ ראשוני עם ד"ר קזנסקי










    אנא בחרו את המפרק שכואב לכם?

    אנא בחרו את הקופת חולים שאליה אתם שייכים , במידה והיא לא ברשימה ציינו האם יש לכם ביטוח בריאות פרטי?




    המלצות מטופלים

    להזמנת שיחת ייעוץ

    עם ד"ר קזנסקי







      אנא בחרו את המפרק שכואב לכם?

      אנא בחרו את הקופת חולים שאליה אתם שייכים , במידה והיא לא ברשימה ציינו האם יש לכם ביטוח בריאות פרטי?