הכנה לקראת ניתוח החלפת מפרק ירך או ברך

ישנה חשיבות רבה להדרכת המטופל טרם קבלת ההחלטה על ניתוח החלפת מפרקים וגם לאחרי ההחלטה להתקדם בתהליך. הסבר מעמיק על הפרוצדורה עצמה והסיכונים הפוטנציאלים הצפויים, הליך השיקום שמחייב טיפול עצמי לפני ואחרי הניתוח ובעיקר תיאום ציפיות בהתאם למצב המטופל והצפי לגבי יכולותיו לאחר הניתוח, הינן חשובות ביותר להצלחה מנטלית ופיזית כאחד.

  1. בצעו הכנה נפשית לקראת ניתוח החלפת מפרק ברך או ירך

ככל שלמטופל יהיה מידע רב יותר על מה שצפוי לו במהלך הניתוח ולאחריו, כך הוא יגיע מוכן ורגוע יותר.

שיחות הכנה בין כירורג מפרקים עם המטופל לפני הניתוח, מאפשרות למטופל לשאול את המנתח את כל השאלות שמטרידות אותו ולהבין כיצד יתנהל הניתוח, איך ייראו הימים שאחריו, מה כולל תהליך השיקום, מה הסיכונים ועוד.

מטופלים שלא ביצעו הכנה נפשית גם יכולים להיות מתוסכלים במידה ואינם חזרו לתפקוד מלא ממש בימים שלאחר הניתוח או שהינם צריכים לבצע תרגולים פיזיותרפיים יומיומיים בבית. ניתן למנוע תסכולים אלו על ידי שאלת שאלות ומתן תשובות בין המטופל למנתח.

  • מוכנות לכאב בתהליך השיקום

חשוב להיערך נפשית גם לאפשרות שהמטופל יחווה כאב משמעותי בשבועות הראשונים שלאחר הניתוח, עליו ניתן לרוב להתגבר באמצעות משככי כאבים.

  • התארגנות טכנית ותפעולית לקראת תהליך השיקום

מומלץ להתכונן מראש לאפשרות שהמטופל יזדקק לאמצעי עזר כגון הליכון או קביים בימים הראשונים לאחר הניתוח וגם חשוב שיהיה מוכן לאפשרות זו, גם אם מאד חשובה לו עצמאותו.

גם נהיגה תיתכן ותיאלץ לחכות בימים או שבועות ראשונים לאחר הניתוח ויש להיערך לכך בהתאם.

ניתן לקבל בהשאלה או לשכור הליכון וקביים עוד לפני יום הניתוח, וכן לבצע התאמות נדרשות בביתו של המטופל, כך שיוכל להתנהל בקלות וללא קושי בתוך הבית.

  • התארגנות רפואית של המטופל לקראת הניתוח

חלק מהמטופלים ידרשו לבצע בדיקות שגרתיות כדוגמת ספירת דם, כימיה וקרישה. במידה וישנן מחלות רקע, חשוב ביותר להיוועץ ברופא המטפל בנוגע לתרופות שיש להפסיק לטול לפני הניתוח, כדוגמת מדללי דם.

בנוסף, מספר ימים לפני הניתוח תדרשו להגיע לבית החולים על מנת לוודא שאתם כשירים לעבור את הניתוח ושאין מניעה לבצע הרדמה כללית או הרדמה אזורית.

חשוב לדעת: ניתן לפנות לקופות החולים וליידע אותם על הצורך בשיקום ביתי, כך שפיזיותרפיסט יוכל להגיע לבית המטופל לאחר השחרור מבית החולים.

חבר אקדמיה האמריקאית כרורגיה ואורטופדיה

מעל ל- 3000
ניתוחים מוצלחים

מומחה בכירורגיה אורטופדית עם וותק של 20 שנה

פניה לייעוץ

לייעוץ ראשוני עם ד"ר קזנסקי










    אנא בחרו את המפרק שכואב לכם?

    אנא בחרו את הקופת חולים שאליה אתם שייכים , במידה והיא לא ברשימה ציינו האם יש לכם ביטוח בריאות פרטי?




    המלצות מטופלים

    להזמנת שיחת ייעוץ

    עם ד"ר קזנסקי







      אנא בחרו את המפרק שכואב לכם?

      אנא בחרו את הקופת חולים שאליה אתם שייכים , במידה והיא לא ברשימה ציינו האם יש לכם ביטוח בריאות פרטי?