שחיקת סחוס בברך ניתוח

שחיקת סחוס בברך (אוסטאוארתריסטיס), הינה תופעה נפוצה, אשר שכיחותה עולה עם העלייה בתוחלת החיים. הסחוס, שתפקידו לשמור על המפרקים והעצמות שלנו בכל הגוף (ובברך ובירך בפרט) מפני זעזועים וחבלות, עלול להישחק ולהיפגע ככל שמתבגרים, או כתוצאה מטראומה (חבלה), דוגמת שבר סביב מפרק הירך או האגן ומסיבות מגוונות אחרות, כגון: נטייה תורשתית, עומס יתר כתוצאה מהשמנת יתר או מפעילות מאומצת לאורך שנים כמו ספורטאים למשל, או כל שימוש לא נכון ומתמשך במפרק הברך. שחיקת סחוס בברך ובמפרק הירך, הינה תופעה שכיחה מאוד, מאחר שמפרקים אלו הם מפרקים גדולים ומרכזיים בגוף, הנתונים לעומס תמידי וכתוצאה מכך לשחיקתם המוגברת.

שחיקה של סחוס בברך, מהווה סוג של דלקת מפרקים ניוונית ולרוב מתבטאת בכאבים, גם בעת קיום פעילות גופנית פשוטה ביותר כגון הליכה, ריצה, קפיצה, ישיבה, עלייה במדרגות ואף לפעמים במקרים קשים, אפילו בזמן רגיעה ומנוחה. כמו כן, מתלווה תחושה של חוסר יציבות במפרק, של נוקשות וחריקות. כאשר המטופל מדווח על כאבים לא חולפים ואף מתגברים למרות הגברתם של משככי הכאבים נוגדי דלקת ושום פיזיותרפיה וסיוע לא עוזרים, ייתכן והרופא המטפל ימליץ לחולה האורתופדי לעבור ניתוח החלפת מפרק בברך.

שחיקת סחוס בברך ניתוח- החלפת מפרק הברך

שחיקת סחוס בברך ניתוח- ניתוח להחלפת מפרק הברך הינו אחד מהניתוחים הנפוצים, שידועים בהצלחתם. הניתוח מבוצע כאשר ישנה שחיקה בסחוס הברך המצפה את עצמות המפרק, השחיקה גורמת לחיכוך של העצמות המוביל לדלקת מקומית, המלווה בכאב ואף לקושי בתפקוד היום יומי. במהלך הניתוח, הסחוס הפגוע והשחוק מוסר ולאחר מדידות מדויקות , מושתל במקומו שתל מלאכותי המורכב מאותם חלקים בסיסיים המצויים בברך הביולוגית. בסיום הניתוח ובתום תקופת ההחלמה, צפוי להשתפר משמעותית מצב המטופל, צפויה הקלה משמעותית בכאב ולשיפור טווח הפעולה של הברך לאורך זמן.

ד”ר קזנסקי איגור- מומחה בהחלפת מפרק הירך והברך

ד”ר קלנסקי איגור, מומחה בכירורגיה אורטופדית, אשר צבר ידע וניסיון עשיר של שנים רבות בניתוחי החלפת הירך והברך. אתם מוזמנים ליצור קשר עם מרפאתי, ואשמח לתת לכם ייעוץ ואף לקבוע עמכם פגישה. אני מקבל חולים אורתופדיים בבית החולים הפרטי אסותא, במרפאה פרטית בבת ים ובבית החולים וולפסון.

חבר אקדמיה האמריקאית כרורגיה ואורטופדיה

מעל ל- 3000
ניתוחים מוצלחים

מומחה בכירורגיה אורטופדית עם וותק של 20 שנה

פניה לייעוץ

לייעוץ ראשוני עם ד"ר קזנסקי










    אנא בחרו את המפרק שכואב לכם?

    אנא בחרו את הקופת חולים שאליה אתם שייכים , במידה והיא לא ברשימה ציינו האם יש לכם ביטוח בריאות פרטי?




    המלצות מטופלים

    להזמנת שיחת ייעוץ

    עם ד"ר קזנסקי







      אנא בחרו את המפרק שכואב לכם?

      אנא בחרו את הקופת חולים שאליה אתם שייכים , במידה והיא לא ברשימה ציינו האם יש לכם ביטוח בריאות פרטי?