החלפת מפרק הירך סכנות

ניתוח להחלפת מפרק הירך נחשב להליך כירורגי נפוץ ומתרחש על בסיס יום יומי. ישנן סיבות רבות הגורמות לצורך בניתוח זה, ביניהן:  משקל גבוה, גיל, פעילות ספורטיבית מרובה, נשיאת משאות כבדים וכל דבר המפעיל מאמץ על מפרק הירך. 

מהו ניתוח להחלפת מפרק הירך

ניתוח להחלפת מפרק הירך מטפל בעצם במפרקים המחברים את עצמות הירך. כאשר ישנה שחיקה בפעילות הסחוס המחבר את עצמות הירך נוצר חיכוך מתמיד בין העצמות, מצב שגורם לתחושת כאב קשה בכל תנועה של הרגליים ומגיע עד כדי מצב שבו לא ניתן כמעט להזיז את מפרקי הרגל ללא כאבים קשים. מצב זה גורם לפגיעה אנושה באיכות החיים ויכול להגיע עד כדי מצב של נכות ממשית. כאשר מתחילים לסבול מכאבים במפרק הירך תוצע התערבות שמרנית הכוללת טיפולי פיזיותרפיה ומשחות לשיכוך כאבים, במידה וזה יעזור הטיפול יסתיים שם אך לעיתים מגיע מצב שבו הטיפול השמרני כבר אינו מסייע ואין מנוס מביצוע ניתוח.

כיצד מתנהל ניתוח להחלפת מפרק ירך

בניתוח מחליפים את הסחוס הפגוע בסחוס מלאכותי העשוי מחומרים הדומים באופיים ככל הניתן לסחוס המקורי. מיד לאחר הניתוח ניכרת הטבה משמעותית במצב הרגל ויכולת ההליכה ומהר מאוד ניתן לחזור ולתפקד בצורה תקינה.

החלפת מפרק ירך סכנות

בניתוח להחלפת מפרק ירך כבכל ניתוח ישנו סיכוי להסתבכויות שיתרחשו לאחר הניתוח. ניתוח החלפת מפרק הירך בגיל מבוגר כאשר העצמות חלשות יותר וצפיפותן פוחתת מעלה את הסיכון לכך שהניתוח יצליח פחות. זיהומים שיתקפו את מערכת הדם עלולים להגיע למקום הניתוח ולפגוע בשתל. ניתן לומר כי בהחלפת מפרק הירך זיהום הינו האיום המשמעותי ביותר לאחר הניתוח. בנוסף לכך, החלפת מפרק ירך בגיל מבוגר עלולה להיכשל בשל הצורך לעבור לאחר הניתוח טיפולי פיזיותרפיה אינטנסיביים שלא תמיד קל להם לעבור ולהתמיד בהם, מה שעלול לגרום לכך שהשתל לא ייקלט במקומו כפי שצריך. אותם סיכונים מתרחשים גם בניתוח להחלפת מפרק ברך, כאשר גם בניתוח להחלפת מפרק ברך סיכונים ידועים ונפוצים קשורים לזיהום המקום כתוצאה מזיהום בדם, או דחייה של השתל.

ניתן לסכם ולומר כי להחלפת מפרק ירך סכנות מסויימות, אך על פי רוב הניתוח מבוצע בהצלחה ואיכות החיים משתפרת ללא היכר.  

חבר אקדמיה האמריקאית כרורגיה ואורטופדיה

מעל ל- 3000
ניתוחים מוצלחים

מומחה בכירורגיה אורטופדית עם וותק של 20 שנה

פניה לייעוץ

לייעוץ ראשוני עם ד"ר קזנסקי










    אנא בחרו את המפרק שכואב לכם?

    אנא בחרו את הקופת חולים שאליה אתם שייכים , במידה והיא לא ברשימה ציינו האם יש לכם ביטוח בריאות פרטי?




    המלצות מטופלים

    להזמנת שיחת ייעוץ

    עם ד"ר קזנסקי







      אנא בחרו את המפרק שכואב לכם?

      אנא בחרו את הקופת חולים שאליה אתם שייכים , במידה והיא לא ברשימה ציינו האם יש לכם ביטוח בריאות פרטי?