מומחה מפרקים

על תפקידו של מומחה מפרקים

ניתוח להחלפת מפרק ברך כדאי לעשות רק אצל מנתח מומחה מפרקים. הניתוח נדרש כאשר יש רמת הרס גבוה של הסחוס. הסחוס החסר גורם להיחשפות של העצם וכתוצאה מכך יש חיכוך מכאיב בין חלקי הברך. ניתוח להחלפת מפרק ברך על ידי מומחה מפרקים בדרך כלל מגיע, בעקבות דלקת מפרקים ניוונית. עם זאת הסחוס יכול להיהרס גם כתוצאה מחבלות או מחלות מטבוליות. הכאבים המלווים להרס הסחוס וחיכוך המפרקים יכולים להגביל את האדם ברבים מפעילויותיו היום יומיות כמו עלייה וירידה במדרגות, הליכה מקלחות ועוד.

סטרואידים ותרופות

הטיפולים הנפוצים להרס הסחוס טרם ניתוח להחלפת ברך מיועדים רק לטפל בתסמינים של הכאב וההקלה על התנועה. בדרך כלל הניתוח מתבצע רק לאחר שמוצו כל הטיפולים האחרים של מומחה בהחלפות מפרקים כמו, זריקות סטרואידים ושימוש בתרופות נוגדות כאב ודלקת. מטרת החלפת מפרק ברך היא להפחית את רמת הכאבים ולשפר את רמת התנועה של המטופל.

שיטת הרדמה

בעת ניתוח להחלפת מפרקי ברך יש להרדים את המטופל בהרדמה אזורית של חצי גוף או בהרדמה כללית ומלאה. כדאי לדון עם מומחה מפרקים עוד לפני הניתוח לגבי איזו שיטה אתם מעדיפים ואם היא מתאימה ואפשרית לאור מצבכם הספציפי. לאחר ההסבר הרופא והצוות הרפואי יכינו את המטופל, ירדימו אותו ויבצעו את הניתוח. הניתוח כולו אורך כשעתיים וחצי. לאחר הניתוח המטופל עובר לחדר התאוששות להשגחה של כשעתיים נוספות.

תרגול מיומנויות בסיס

לאחר ניתוח החלפת מפרק ברך והוצאת הנקזים על ידי אורטופד מומחה מפרקים, ניתן להתחיל את תהליך הפיזיותרפיה ותרגול של המיומנויות הבסיסיות מחדש. עד להגעה לתפקוד עצמאי יש דרך ארוכה של למידה מחדש של תבנית ההליכה ולאחר מכן להגדיל את טווח ההליכה בקצב של כל מטופל ספציפי.

ייעוץ ממנתח מומחה מפרקים

אם אתם סובלים מהרס הסחוס או כאבים בברכיים כדאי לכם להתייעץ עם ד”ר איגור קזנסקי. אורטופד מומחה בהחלפות מפרקים ובעל ניסיון רב בביצועים מוצלחים של ניתוח להחלפת מפרק ברך. ד”ר איגור קזנסקי עובד כיום בבית החולים וולפסון ובבית חולים אסותא ומקבל מטופלים במרפאה פרטית בבת ים. ניתן להגיע אליו דרך כיסוי ביטוחי של קופות החולים לאומית ומכבי וחברות הביטוח כלל, הפניקס, מנורה, ואיילון.