עלות ניתוח החלפת מפרק ברך

ניתוח להחלפת מפרק ברך נחשב לניתוח נפוץ שמתרחש על בסיס יום יומי בבתי החולים הציבוריים והפרטיים כאחד. הסיבות לצורך בניתוח הינן רבות ויכולות להתרחש בשל גיל הגורם לבלאי של המפרקים, משקל גבוה היוצר לחץ כבד על המפרקים, פעילות ספורטיבית מאומצת השוחקת את המפרקים או דלקת שפוגעת בהם ומחייבת את החלפתם. ברמת העיקרון, אין צורך ללכת מיד על ניתוח להחלפת מפרק הברך, ניתן לנסות בהתחלה אמצעי טיפול שמרניים כדוגמת משחות לשיכוך כאבים ופיזיותרפיה להקלת הכאב ושחרור התנועה, אך במצב שבו אמצעי טיפול אלה כבר אינם יכולים לסייע למפרקים הפגועים יש צורך בביצוע ניתוח לטיפול והחלפת המפרקים. 

מפרקי הירך והברך

ישנם מספר מפרקים בגוף האחראים על התנועה והם ממוקמים בגפיים. ישנם מפרקים בכתפיים, במרפקים, בירכיים, ובברכיים. מפרקים אלו נמצאים בתנועה מתמדת לאורך כל החיים, ולעיתים הם נשחקים בשל מגוון סיבות כפי שצויין קודם. בשל תנועתם המרובה של המפרקים,כל פגיעה בהם גורמת לפגיעה קשה באיכות החיים בשל הכאבים הקשים הכרוכים בה, לעיתים עד כדי הגעה למצב של חוסר יכולת מוחלט בהזזת המפרקים מה שיוצר מצב של נכות ממשית. במצבים כאלה יש צורך דחוף לביצוע ניתוח להחלפת המפרק הפגוע על מנת לחזור לשגרה תקינה בתנועת המפרקים. 

מהי עלות ניתוח החלפת מפרק ברך

ניתוחים להחלפת מפרקים מתבצעים הן ברפואה הציבורית והן ברפואה הפרטית. ניתוחים להחלפת מפרקים המתבצעים בבתי החולים הציבוריים מכוסים על ידי קופת החולים. עלות ניתוח להחלפת מפרק ברך נעה בין חמישה עשר אלף שקלים לעשרים וחמישה אלף שרלים, כאשר ההבדל במחירים תלוי בגודל המפרק אותו צריך להחליף. ככל שמצבו של המפרק חמור יותר, כך יש צורך להחליף חלק גדול יותר ממנו והעלות עולה בהתאם לכך. עלות החלפת מפרק הירך נעה אף היא סביב מחירים שבין חמישה עשר אלף שקלים לעשרים חמישה אלף שקלים, כאשר גם שם ההבדל במחיר מתבטא בהיקף הטיפול שיש לבצע במפרק הטעון טיפול, וככל שהוא מנוון יותר כך גם עלות הניתוח תהיה גבוהה יותר. עלות החלפת מפרק ירך וכמוה עלות החלפת מפרר ברך הינן עלויות שחברות הביטוח מכסות למי שמחזיק ביטוח פרטי ואף הביטוחים המשלימים של קופות החולים מכסים עלויות אלה פעמים רבות. 

חבר אקדמיה האמריקאית כרורגיה ואורטופדיה

מעל ל- 3000
ניתוחים מוצלחים

מומחה בכירורגיה אורטופדית עם וותק של 20 שנה

פניה לייעוץ

לייעוץ ראשוני עם ד"ר קזנסקי










    אנא בחרו את המפרק שכואב לכם?

    אנא בחרו את הקופת חולים שאליה אתם שייכים , במידה והיא לא ברשימה ציינו האם יש לכם ביטוח בריאות פרטי?




    המלצות מטופלים

    להזמנת שיחת ייעוץ

    עם ד"ר קזנסקי







      אנא בחרו את המפרק שכואב לכם?

      אנא בחרו את הקופת חולים שאליה אתם שייכים , במידה והיא לא ברשימה ציינו האם יש לכם ביטוח בריאות פרטי?