החלפת מפרק הירך שיקום

מה חשוב לדעת לגבי החלפת מפרק הירך שיקום

החלפת מפרק הירך שיקום נדרש כאשר יש רמת הרס גבוה של הסחוס. הסחוס החסר גורם להיחשפות של העצם וכתוצאה מכך יש חיכוך מכאיב בין חלקי הברך. החלפת מפרק הירך שיקום בדרך כלל מגיע, בעקבות דלקת מפרקים ניוונית. עם זאת הסחוס יכול להיהרס גם כתוצאה מחבלות או מחלות מטבוליות. הכאבים המלווים להרס הסחוס וחיכוך המפרקים יכולים להגביל את האדם ברבים מפעילויותיו היום יומיות כמו עלייה וירידה במדרגות, הליכה מקלחות וכו’.

טיפולים טרם הניתוח

הטיפולים הנפוצים להרס הסחוס טרם החלפת מפרק הירך בגיל מבוגר מיועדים רק לטפל בתסמינים של הכאב ובהגבלת התנועות. בדרך כלל הניתוח מתבצע רק לאחר שמוצו כל הטיפולים האחרים כמו, זריקות סטרואידים ושימוש בתרופות נוגדות כאב ודלקת. מטרת החלפת מפרק ירך בגישה אחורית היא להפחית את רמת הכאבים ולשפר את רמת התנועה של המטופל.

הניתוח עצמו

בעת החלפת מפרק ירך חלקית או מלאה יש להרדים את המטופל בהרדמה אזורית של חצי גוף או בהרדמה כללית ומלאה. הרופא והצוות הרפואי יכינו את המטופל, ירדימו אותו ויבצעו את הניתוח. התהליך כולו אורך כשעתיים וחצי. לאחר החלפת מפרק הירך בגיל מבוגר המטופל עובר לחדר התאוששות להשגחה של שעתיים. החלפת מפרק ירך בגישה אחורית החלמה מתחילה במחלקת האשפוז לשם תחילת הליך השיקום.

פיזיותרפיה ומיומנויות

לאחר ניתוח החלפת מפרק ירך חלקית או מלאה ניתן להתחיל את תהליך הפיזיותרפיה ותרגול המיומנויות הבסיסיות מחדש. עד להגעה לתפקוד עצמאי יש דרך ארוכה של למידה מחדש של תבנית ההליכה ולאחר מכן להגדיל את טווח ההליכה בקצב של כל מטופל ספציפי. לאחר החלפת מפרק ירך בגישה אחורית החלמה בקצב משתנה מאדם לאדם. לקצב ההתקדמות השפעה על החלפת מפרק הירך אחוזי נכות.

ייעוץ ממנתח מומחה לגבי החלפת מפרק הירך שיקום

אם אתם סובלים מהרס הסחוס או כאבים בברכיים כדאי לכם להתייעץ עם ד”ר איגור קזנסקי. הוא מנתח מומחה ובעל ניסיון רב בביצועים מוצלחים של החלפת מפרק הירך שיקום . ד”ר איגור קזנסקי ייעץ לכם על כל הנושא שלהחלפת מפרק הירך אחוזי נכות. הוא עובד כיום בבית החולים וולפסון ובבית חולים אסותא ומקבל מטופלים במרפאה פרטית בבת ים. הוא מכבד כיסוי ביטוחי של קופות החולים לאומית ומכבי ושל חברות הביטוח כלל, הפניקס, מנורה, ואיילון.